Rabu, 19 Ogos 2015

Malam Raya n Pagi Raya

Bertemu kembali, semoga rakan rakan di luar sana sentiasa sihat sihat ye, kita sambung balik cerita raya,, walaupun mood malas nak menulis tapi nak jugak letak gambar raya di blog nii. Layannnn,,,





Kira dah pandai lah buat lontong daun pisang dan lopes dengan bantuan mil,,, tapikan macam tak confident pulak kalau nak rebus n isi dalam periuk besar tuu sorang2 tanpa bantuan emak,, so kena praktis lagilah nampaknya takat buat n rebus untuk makan diri sendiri sekeluarga bolehlah, hihi.




Harini emak tak masak, cuma tengok menantu n adik2ipar yang masak, emak jadi pemerhati je. Lagipun emak kurang sihat.


Lontong daun pisau yang memang power,,, wajib kena belajar n menuntut ilmu dari emak ni supaya lebih confident di masa depan kalau nak buat sendiri. Errr boleh percaya ke, setahun sekali nak praktis buat kelongsong lontong,,,, hahaha



Masak kicap ni saya yang masak,, 



Sup tulang pun ada,,,



Ready nak buka puasa,,, budak2 kena duduk atas lantai ye, bagi keutamaan kepada pakcik makcik,,,



Sebelum balik ke kampung saya,,, dekat je, tak sampai setengah jam perjalanan pun,,,sempat lagi budak budak ni main bunga api n mercun beramai ramai,, sangat kedebummm bila adik ipar bawak mercun yang meletupp letupp tuu,,, takut nak ambik gambar dari dekat hihi..


Pagi raya yang sungguh indah,,



Semoga bapak dan emak diberikan kesihatan yang baik dan dipermudahkan  menjalankan segala amal ibadah oleh Allah s.w.t di usia emas sebegini. 


Agenda bersalam dengan atuk dan nenek n dapat duit raya,,,



Amir
 Danish


Farhan


Syahirah


Arissa


Adam


Nelly, wawa n eisya



Selamat hari raya dari kami sekeluarga untuk semua pembaca blog WN. Ampun dan maaf dipinta andai kata disepanjang saya berblog terdapat kata kata yang menguris perasaan tanpa disengajakan.



Family pak ngah Kamal



Family Aidil


Family Aida


Bersiap sedia ke mesjid untuk solat raya



Papa n farhan dengan motor atuk lama yang baru di make overr,,, klasik wooo



Akmal n atuk


Fadli n danish


 Fatin, arissa, ibrati, syahirah, wawa, balkis n adam.

Ok, rehat dulu nanti kita sambung cerita lagi ye, bye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan