Isnin, 4 November 2013

Mee Rojak atau Rojak Manis Parit Sulong

Salam sejahtera kepada semua pembaca WN. Harini nak bercerita tentang mee rojak pulak. Biasanya kalau balik kampung, memang saya dan keluarga akan singgah dekat kedai nii. Rasanya orang Parit Sulong mesti tahu kan kedai makan ni,, memang tip top kalau bercerita tentang rojaknya. Dari zaman saya bersekolah rendah hinggalah dah jadi mak budak rasa rojaknya tetap maintain cuma nama kedai je dah berubah,, yang saya ingat dulu namanya "hamidah' sekarang dah canggih pulak dah biasalah ikut peredaran semasa,, hihi. Jom tengok gambar







Mee rojak kesukaan saya dari zaman kanak kanak lagi,,, 



Tah tarik pun okk,,,


 Roti canai pun sedap,,,,





Sempat lagi ambik gambar sejarah Parit Sulong kat restoren ni semua digantung di dinding sebagai hiasan,,, ok juga ilmu ni,,,




 Tengok menu tuu,,,,rojak mee dan rojak manis baru  3 hengget setengah,,,,




Tauke kedai,, tak taulah pewaris generasi ke berapa,,,lupa nak tanya,,,,haha




Ok ni la restoren mee rojak tuu,, berdepan dengan restoren ni dah nampak jambatan Parit Sulong dan sungainya,, ada taman permainan juga, perut dah kenyang bolehlah bawak anak anak bermain di taman.
Ok bye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...