Jumaat, 27 Februari 2015

Bermulanya Koleksi SOL



Salam  ceria kepada semua teman teman pembaca blog WN. Seindah cerianya gelas gelas SOL  yang cantik jelita di bawah ni.

Pada mulanya memang berfikir beribu kali untuk mengumpul koleksi SOL, maklumlah budget ciputt tapi apakan daya tergoda jugak dengan keindahan buah buahan dan sayuran segar seperti gambar dalam gelas itu,,,





 Cantik ke tak,,,,




Tiba tiba ada sesat pulak creamer SOL,,,



Masih dalam pencarian dan pengumpulan berdikit dikit lagi untuk koleksi ini.


Ok jumpa lagi ye,,

4 ulasan:

  1. masyaallah cantiknya koleksi lama ni..nekcik terpaksa kurangkan koleksi barang lama ni..tak cukup space

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam nekcik, terima kasih kerana sudi singgah WN. Pada mulanya memang rasa tak terkumpul semua jenis pyrex yang biasa emak emak kita guna dulu nekcik,, tapi bila terpandang dengan SOL cawan ni,,, aduyaiii tergudas jugak tapi pinggan mangkuknya belum lengkap lagi. Beli mengikut kemampuan je. Betul sangat nekcik,,, kena sumbat kat kotak dulu sebab takde ruang nak display.

      Padam
  2. Koleksi yang rare juga kan aina, baru ana perasan header aina pun ada set teko motif naga...mak ana cuma ada dua biji teko nya sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai ana, terima kasih kerana sudi bertandang ke sini. Teko naga mak ana tu rasanya lagi lama dari header gambar kat atas. Memang sangat unik dan nilainya sangat tinggi pada zaman ini.

      Padam