Rabu, 19 Ogos 2015

Kisah Raya Pertama

Hai , assalamualaikum bertemu kembali. Harini nak sambung lagi cerita hari raya pertama, macam biasa kalau di kampung saya, selepas selesai solat hari raya kaum lelaki akan beraya dari rumah ke rumah ikut pembahagian tempat tinggal dia orang. Biasalah kalau di Johor tu memang terkenal dengan kampung parit kan, so ada kedudukan kampung itu samada di bahagian laut n darat n tengah,, emmm fahamke uolssss nii,,, apa yang akak cakap harap2 faham ye, alhamdulillah pada tahun ini bapak diberikan kesihatan yang baik untuk turut menyertai aktiviti baraan atau marhaban raya yang merupakan satu aktiviti tahunan setiap kali menjelmanya bulan syawal. Bapak kira termasuk golongan orang lama di kampung. Jom layannn gambar,,,


Juadah raya



Kek n biskut raya



Istimewanya tapai banjar emak rasa daun pucuk manis, tahun nii emak buat 8 kg,,, 5 hari raya je dah licinnnn,,,,

Yang ni kat beranda luar rumah, macam biasa semua sudut kena ada kuih raya biar senang tetamu nak merasa kan,,, tapi kalau kat rumah saya satu sudut je kat ruang tamu hahah,,,




 Pemandangan di depan rumah menerima kunjungan team baraan,,,




Ucapan dari bapak,,,




Macam biasa danish akan di suruh bagi duit raya kat budak budak oleh mama, hihi suka dia





Mana yang dah biasa dengan tapai banjar emak, memang mereka akan makan,, biasanya orang berumur lah, budak2 tu kuranglah sikit.




Arissa, nelly n farhan bergambar bersama tokcik blmm,


Bila sepupu datang beraya,,,,




Nak jumpa all my cousin ni biasanya time raya je, biasalah masing2 ada kerja n tanggungjawab kan,, kak azie, mariana n linda anak arwah pak ngah sebelah bapa.



Maaf gambar kurang memuaskan, masih bercita cita nak beli kamera mahal, belum cukup duit lagi so gunalah kamera lama ni janji ada gambarkan,,,hadoiiii



Yang ni sepupu saya belah emak,,, kelihatan emak n adiknya acik timah n ijai






Aidil n ijai


Kak aida n suhada,, ade iras kee,,,,





Emak n acik timah



Ok jumpa lagi ye,,, cerita raya tak habis lagi, bye

5 ulasan:

  1. Meriah sungguh di hari raya.
    Jom.. terjah blog ummi : http://ummidihatiku.blogspot.com/2015/08/2-perkara-harus-ambil-tahu-punca-cegah.html

    BalasPadam
  2. Meriah sungguh di hari raya.
    Jom.. terjah blog ummi : http://ummidihatiku.blogspot.com/2015/08/2-perkara-harus-ambil-tahu-punca-cegah.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih yusla sudi berkunjung ke WN.

      Padam
  3. Meriah raya...kg kat mana ni....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih enab kerada sudi membaca cerita raya tu, kita sekampung lah dari 83500 jugak, hihi.

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...