Ahad, 21 April 2019

Aktiviti Bila Balik Kampung

 Ni kuih kegemaran akak,, pais namanya atau lepat pisang. Biasanya bila balik kampung semestinya emak akan buat kuih ni,, habis satu dulang akak makan,, hahaha.

Hai,,,,,
Salam semua kawan kawan
Semoga sihat selalu hendaknya.
Jom layan cerita akak




Biasanya kalau tiada aktiviti nak buat petang hari dan tak tau nak pergi mana,, bolehlah melepak di pantai Minyak Beku, Batu Pahat. Bolehlaaa rilex rilex kejap tengok pantai.


Macam biasa breakfast waktu pagi ,, bolehlah pergi ke pasar besar Batu Pahat dan makan di Ramly Kopitiam.Sambil makan sambil cuci mata.

















 Tuu dia Farhan makan sampai kenyang,, dah sendat baju,, hadoiii,
Masa tu berkesempatan jumpa uncle n auntie yang dulunya owner kedai Chop Tong Ah. Saya pernah buat catatan kedai Chop Tong Ah beberapa tahun dahulu sebelum pakcik Ramly Kopitiam mengambil alih. Pakcik Ramly yang berbaju biru tuu.

di sini

Macam biasa bila balik BP dan nak ronda ronda pasar karat ,Danish, Farhan dan Syahirah mesti nak ikut. Semestinya nak makan nasi lemak bungkus di Ramly kopitiam dan nak cari mainan atau tengok tengok kat pasar karat.



Dah besar dah Danish,,, dulu masa p makan kat sini baru darjah 5




Dulu masa catatan pertama,, syahirah masih kecik , ni dah darjah 1,, cepatnya masa berjalan kan,, tuulah kelebihan berblog,, boleh tengok gambar anak ketika masih kecil,,



Farhan tak melepaskan peluang makan nasi lemak bungkus ,,, sedap katanya







Bawak anak ronda2 pasar Batu Pahat,








First time tengok buah buahan besar besar macamnii,,,,



Apa yang penting sebelum balik rumah,,, mesti nak beli kuih putu piring Wahidah yang sedap sangat nii. Memang tak menghampakan walaupun kadang kadang tuu terpaksa beratur menuggu giliran,




Itu saja cerita dari saya,, jumpa lagi di lain catatan,

2 ulasan:

  1. Suka juga sarapan lontong satay tu.

    BalasPadam
  2. Terima kasih Warisan Petani sudi jengah WN,,,kalau dah lapar semua sedap untuk dimakan,,,,kalau sesat ke Batu Pahat jangan lupa makan di Ramly Kopitiam ye.

    BalasPadam