Selasa, 1 September 2015

Beraya Sambil Cuci Mata

Salam  mesra kepada semua pembaca WN, cerita harini layan lagi gambar beraya ye,,



Suasana raya di rumah kampung onyang,, 





My hobi suka tengok lemari lama,,,




Kali pertama nampak dulang buah buahan nii,, peninggalan nyaii sebelah hubby





Seronoknya dapat duit raya





Menghargai barang barang lama dan segan untuk bertanya kepada tuan rumah kalau tidak mau menyimpannya,, boleh passs kat tuan punya blog haha,,






Sangat rajin kakak kepada mil, walaupun dah berusia 80 lebih beliau tetap gagah berkemas





Tiba tiba teringat keenakan kek marble belang lama nii,,,sedapnyaaa,,tak samalah rasanya kalau buat sendiri ,tepung kena jemur n bakar atas sabut kelapa,,





Bahulu berempah,, tak taulah bila nak buat bahulu macamni,,,keenakannya jangan tanya ye,,setahun sekali je makan camni kat rumah makcik2 yang veteran,,





Yang ni pun ok bahulu gulung,,, wak moknah kata tepung n gula kena jemur lepas tu rempah kuihnya bukan beli kat kedai buat sendiri dan bakarnya atas sabut kelapa kalau gunakan gas saja rasa kurang sedap,,,macam rumit aje kan , pada pandangan saya orang orang yang muda ni kenalah belajar dengan orang yang veteran selagi mereka masih ada, bukannya apa boleh dikatakan zaman sekarang kebanyakan daripada kita suka je untuk beli kek n biskut yang dah siap untuk dijual,, emmm kalaulah dekat dengan rumah makcik2 ni , nak juga saya belajar.

Wah panjangnya saya membebel pasal kuih lama, ok cukup setakat ni nanti kita sambung cerita lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...