Isnin, 30 September 2013

Buah Mangga dan Air Kelapa





Salam semua pembaca WN,, semoga anda sihat selalu ya. Hari ini kita sambung cerita lagi dengan buah mangga dan buah kelapa,,,, ada banyak cerita lagi ni,,, hahaha. Jom tengok gambar.


Emak disisi pokok mangga


Nampak sedap tak buah mangga nii,, buat kerabu pun best kan,,,, banyak pula buah buahan yang menunggu untuk dimakan  masa kita orang balik kampung cuti hari malaysia tadi,,,

Ok  ni cerita pasal pokok kelapa pulak,, macam biasa orang yang tukang kait buah kelapa ialah papa. Me
mang tugas dia kalau balik kampung, hahaha .





Semuanya dah tak sabar nak minum air kelapa nii,,,,





Dapatlah satu jug penuh nii,,,,,


Bila dah dicampurkan dengan gula merah,,, nampak lagi meriah,,,





Sedapnya air kelapa,, biasanya kalau nak rasa air kelapa dengan gula merah nii yang freshhh,, memang kena balik kampung nenek sulong,,,anak, menantu, cucu, ipar duai semuanya suka. Sedap hingga tak terkata.



Lauk pauk kami makan tengahari sambil minum air kelapa,,,, asam pedas ikan merah dan sambal udang dari air tangan mak. Tidak ketinggalan kerabu pucuk ubi hasil dari tuaian di kebun emak.

Oklah ye,, hingga jumpa lagi,, bye2.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...