Sabtu, 28 September 2013

Musim Buah Di Kampung

Hai semua pembaca blog WN. Harini nak bercerita tentang cuti hari Malaysia yang lepas. Seronok sangat sebab dapat berkumpul bersama adik beradik dan ipar duai yang lain dan juga menjengok emak mertua dan ibu bapa di kampung. Maklumlah agak lama juga tak balik kampung lepas hari raya tempohari. Emak mertua dah beritahu awal awal lagi tentang buah rambutan yang masak ranum di kampung sampai berguguran lagi,,,,, biasalahkan mestilah naluri seorang ibu rindukan suasana anak cucu dapat merasa buah buahan yang ditanam bersama arwah bapa mertua dulu.



merahnya buah rambutan nii,,,,,

 

Banyak jugak nii,,, habis makan ke,,,, hahahah



  Syahira baru bangun dari tidur pun sibuk juga nak pungut rambutan.



papa tengah bertungkus lumus memotong dahan di pokok rambutan



Sibuk nampak papa,, hihihi,,,, mak ngah pun sibuk,,





Si farhan pun sibuk juga kutip rambutan nak dimasukkan kat bakul nenek.
 Mana pulak orang lain ekkkk,,, cucu nenek yang besar pergi mana,, main game laa tuu,,,, asyik cucu kecik aje tolong,, hahahaha.




Sera tolong nenek angkat buah rambutan.




Wah kenyang makan buah rambutan nii,,,, tak nak makan nasi laaa,,, boleh percaya ke bila balik kampung tak makan nasi,,,,adusssss



Buah pulasan pulak daaa,,,,,



 Gaya si nurul memetik buah pulasan,,,



Bolehlaa untuk di makan buah pulasan ni walaupun tak berapa banyak macam buah rambutan




Nahh,, ni dia buah buahan dari laman nenek sulong,,,

Ok pembaca sekalian ,,,kita sambung cerita nanti ekkk,, bye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...