Sabtu, 22 Mei 2010

Bekas Telur dan Acuan Si Kangkung



Bertemu kembali. Cantik tak bekas telur si bunga kangkung ni. Bertuah badan kepada sesiapa para jemputan kahwin yang dapat "souvenier" ni. Emak kata zaman dulu, orang kaya kaya je yang boleh bagi buah tangan cam ni tau. Bukannya apa dulu nilai wang zaman 70 an besar maknanya bagi orang kampung yang kurang berkemampuan tapi bagi orang bandar atau pekan saya tak tau ekk. Bekas telur ni saya rembat dekat rumah emak di kampung.




Gambar yang lagi satu nii saja saya nak menunjukkan acuan kuih lompang si bunga kangkung ni. Kelass kan cik Jah, orang dulu dulu mengalahkan saya, hi hi hi saya cuma ada acuan lompang plastik je. Teko tu saja saya letakkan di tengah tengah bukanya apa sebiji macam cawan untuk minum teh cina tetapi rupa rupanya dah tersalah beli lak si kangkung lompang ni. Bye jumpa di lain n3.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...