Rabu, 16 Oktober 2013

Cuci Mata Tengok Barang Lama Part 1,,, Sate Kajang Hj. Samuri

Bertemu kembali kepada semua sahabat setia pembaca WN. Harini nak bercerita tentang restoran sate kajang Haji Samuri di  pekan Kajang yang popular tuu bersebelahan stadium Kajang. Kalau dulu sebelum saya berminat dalam mengumpul barangan pinggan mangkuk lama nii,, bila pergi ke sini, apa yang penting ialah makan sate terutamanya sate ayam yang sedap tuu,,, tapi bila dah termengumpul barang barang buruk nii,,, sekali lagi pergi ke sini memang tujuan asal nak mencuci mata sambil makan sate. 


Hahaha,,, memang ada nilai antiknya yang tersendiri di restoran sate kajang Hj. Samuri di tingkat bawah dan tingkat satu di bangunan Dato' Nazir ni . Barang barang yang dipamirkan disini  memang susah didapati apalagi pada masa sekarang dengan harga pasaran yang semakin tinggi. Jomlah cuci mata datang ke restoran Hj. Samuri di Kajang ni. Best tawww,,,,tapi yang tak bestnya selalu terlebih ramai orang terutamanya pada hujung minggu.



Restoran Sate Kajang Hj. Samuri 
Lot 1,2 & 3 Tingkat Bawah & Tingkat 1, 
Bangunan Dato’ Nazir, Jalan Kelab, 
43000 Kajang, 
Selangor Darul Ehsan

Memandangkan kami tersilap hari datang,, hahaha apalagi cuti umum so memang sudah dijelaskan masa untuk penghantaran sate dalam lingkungan 45 minit,,,,, adoiiii so alang alang dah sampai sini,,,, kerja akak tangkap gambar aje lah,,, nasib baik pak encik sporting boleh jaga syahirah kejap. Agak susah jugak masa ni ramai pula orang berkunjung ke sini,, nak ambik gambar pun jadi terhegeh hegeh,,, kamera pula biasa2 aje,, hihihi tapi  apa yang penting adalah gambar gambar barangan lama kan,,,,,,,,,bukan senang nak tengok khazanah lama seperti ini,, jom lihat,,,,



Mesin taip lama dan radio lama



Pelbagai reta karun, hahaha




Mesin jahit lama



Periuk belanga, tempayan dan lain lain




Paling suka semua barang barang nii,,,,,





Gramaphone ade corong pendek dan panjang,,, kalau ada petugas restoran yang mainkan lagu tanpa henti di gramaphone tuuu,, tentu bestkan,,,,hahaha,,




Paling suka tengok seterika tembagaa tuuu,, takde lagi dalam koleksi tuan rumah,,,kikiki



Basikal tua





Pelbagai lampu gasolin lama, seterika tembaga, jam lama dan perhiasan yang lain,,,,diletakkan dalam almari, kalau tak nanti ade pulak yang mengangkut,,,,



Hiasan dikepala tingkap



Kombinasi warna kaca yang menarik,,, tingkap pun nampak lawa sangat,,,, suka dengan gaya gaya macamnii,,,

Ok kita sambung lagi cerita nii,, ada banyak gambar menarik lagi,,, tuan rumah nak balik kampung berhari raya aidil adha,,, selamat beraya ya,,,, bye2.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...