Isnin, 27 Oktober 2014

Apam Gula Merah

Salam mesra kepada semua pembaca blog WN. Petang petang ni kita layan makan kuih apam kampung ye. Saya guna acuan yang kecil supaya senang nak makan dan nampak lebih comel. Jom layan gambar,,,,,







Kenyang betul makan kuih apam ni, macam biasa budak budak makan seketul 2 aje. Mak budak pulak yang terover makan. Macam biasalahkan kalau buat kuih muih ni,, anak anak kurang minat kecuali karipap, haa yang tu sekelip mata dah licin.




Emm kalau taknak letak kelapa parut,,,, makan giteww dengan sambal ikan bilis pun sedap.



Bersedia untuk dibagi bagi kat jiran tetangga.


Bagi rakan rakan yang nak cuba resepi apam ni, boleh tengok kat sini. Terima kasih kepada yati kerana sudi share resepi kuih apam yang senang untuk di cuba.

Jumpa lagi, bye.

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum...

    Selain kuih karipap dan kuih seri muka atau sesetengah tempat dipanggil kuih talam, kuih apam juga menjadi kegemaran saya. Malah waktu sarapan, selain dari "mengoder" roti canai sebagai menu utama, menu sampingan adalah kuih 3 serangkai tersebut.

    Kuih apam bersalut kelapa parut sesuai dijadikan sarapan pagi kerana ia boleh mengisi perut sementara menunggu makan tengah hari. Pelajar atau mahasiswa-mahasiswi yang tinggal di hostel digalakkan belajar buat kuih muih seperti ini agar dapat menjimatkan perbelanjaan makanan mereka. Malah jika bernasib baik, mereka boleh berniaga sambilan dengan menjual kuih muih di kediaman mereka....


    Jemput klik pautan berikut :

    Kerjaya Dari Rumah

    Kelas Belajar Komputer Dan ICT di Melaka

    Resepi Biskut Tutku (Turkey)


    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam bro Ahmad Zaki. Terima kasih kerana sudi bertandang ke WN. Memang betul, kuih apam memang menjadi pilihan samada di desa atau di bandar sebagai menu utama sarapan pagi yang mengenyangkan.Seiring dengan perkembangan sains dan teknologi kuih apam juga telah berubah dari segi rasa dan warna sehinggakan kuih apam semakin popular dijadikan sebagai menu wajib sarapan pagi dan minuman petang di hotel hotel lima bintang di Malaysia.

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...